Harga cermin myvi dan info lengkap

Harga cermin myvi. Berapakah harga cermin kereta yang boleh anda ketahui sebelum membuat penukaran di pusat servis atau di kedai cermin kereta ?

Ramai di antara kita yang memiliki kereta perodua myvi sebagai kereta utama mahupun sebagai kereta kedua.

Menggunakan kereta myvi setiap hari akan memungkinkan anda dengan risiko cermin kereta retak dan juga cermin kereta pecah.

Jika keadaan cermin kereta myvi anda nampak lebih berbahaya untuk terus digunakan, dinasihatkan untuk anda mulakan dengan mengetahui cermin kereta myvi harga.

Di artikel ini, sedikit sebanyak anda boleh ketahui harga cermin kereta myvi secara lebih teliti dan lengkap.

Harga cermin depan myvi

Paling utama adalah dari segi cermin depan myvi perlulah anda ambil tindakan dengan membuat semakkan atau check harga cermin kereta myvi depan.

Pastikan sama ada kategori kereta myvi anda adalah berdasarkan harga cermin depan myvi baru atau lama.

Berikut merupakan tahun-tahun harga cermin depan kereta bagi kereta myvi baru iaitu :

  1. Harga cermin depan myvi 2018
  2. Harga cermin depan myvi 2019
  3. Harga cermin depan myvi 2020
  4. Harga cermin depan myvi 2022

Harga di atas kebanyakkannya merupakan harga cermin depan myvi original yang perlu anda order dan menunggu sedikit.

Anggaran bagi harga cermin depan kereta myvi adalah bermula dari RM600 hingga RM1300.

Harga cermin belakang myvi

Selain itu, jika anda mengalami cermin kereta retak untuk bahagian cermin myvi belakang, ianya masih lagi boleh dibaiki.

Sekiranya sudah mengalami retak seribu atau pecah, ianya patut diganti walaupun ianya bukan cermin utama.

Harga cermin belakang kereta untuk myvi lebih murah dibandingkan dengan cermin depan. Untuk harga cermin belakang myvi lama seperti harga cermin belakang myvi 2008, kos anggaran hanyalah sebanyak RM400-RM500 sahaja.

Manakala, bagi harga cermin kereta belakang myvi seperti harga cermin belakang myvi 2018 dan harga cermin belakang myvi 2022 tidak jauh beza.

Harga cermin belakang myvi original mampu mencecah dari RM500 hingga RM600.

Harga windscreen myvi

Maksud bagi windscreen myvi adalah sama dengan harga cermin kereta myvi depan. Ini bermakna harga windscreen myvi 2018 adalah sama dengan Harga cermin depan myvi 2018.

Harga cermin tingkap myvi

Untuk cermin tingkap kereta myvi dijual secara berasingan mengikut sebelah mana yang anda perlukan. Harga cermin tingkap kereta myvi bagi sekeping adalah sekitar RM100-RM150 sahaja.

Harga cermin tingkap kereta bagi myvi yang sepasang boleh didapatkan dengan harga lebih murah.

Harga cermin tepi kereta myvi

Cermin tepi kereta myvi atau dipanggil sebagai side mirror myvi adalahharga cermin kereta myvi tepi terbahagi kepada model lama dan juga baru.

Jika model myvi lama, harga cermin tepi myvi adalah sekitar RM150 dan bagi model myvi baru mempunyai harga cermin tepi kereta myvi berjumlah RM250.

Harga cermin kecil pintu belakang myvi

Untuk mendapatkan cermin kecil pintu belakang myvi sebenarnya agak mencabar. Harga cermin kecil pintu belakang myvi ini adalah bergantung kepada tempat anda beli.

Jika anda beli di kedai kereta potong, maka boleh anda dapatkan sekitar RM50-RM100 untuk sebelah sahaja.

Kebanyakkan kedai sparepart barangan kereta jarang menjual cermin kecil ini dan jika ada ia dijual sekitar RM100-RM120.

Harga tukar cermin kereta myvi

Harga tukar cermin depan kereta myvi

Kos tukar cermin depan myvi adalah agak mahal jika anda mendapatkan cermin depan dari kedai berbeza.

Hal ini kerana, pihak kedai cermin kereta akan memasukkan cas upah sekiranya anda membeli cermin kereta depan myvi di tempat yang sama.

Elakkan dari mendapatkan harga tukar cermin depan kereta yang murah secara berlebihan untuk mendapatkan hasil kerja yang baik.

Harga tukar cermin belakang kereta myvi

Begitu juga dengan harga tukar cermin belakang kereta myvi adalah lebih murah dibandingkan dengan harga tukar cermin depan kereta myvi.

Ianya memerlukan tenaga dan bantuan dibandingkan anda tukar cermin belakang myvi yang hanya seorang sahaja melakukannya.

harga cermin myvi



Posted

in

by

Tags:

Comments

7 responses to “Harga cermin myvi dan info lengkap”

  1. […] Harga cermin myvi terdiri daripada harga cermin kereta myvi depan, harga cermin belakang kereta myvi, dan juga harga cermin tingkap kereta myvi. […]

  2. […] Harga cermin myvi adalah bergantung kepada model lama dan juga model baru. Kereta myvi merupakan keluaran produk jenama negara kita iaitu perodua. […]

  3. […] ramai di antara kita nak lihat dan buat anggaran budget tentang kereta harga cermin myvi. Lebih-lebih lagi telah berlaku kali pertama kejadian cermin kereta pecah disebabkan faktor-faktor […]

  4. […] harga cermin myvi bahagian belakang juga tidak mahal seperti cermin depan […]

  5. […] Harga cermin myvi untuk tingkap kereta model lama adalah boleh dikatakan senang didapati dan agak murah iaitu sebanyak RM100 hingga RM150 bagi sebuah tingkap kereta. […]

  6. […] Harga cermin myvi bahagian depan kereta boleh anda dapatkan murah berdasarkan pemasangan cermin kereta yang dibayar secara tunai dan terus tanpa menggunakan insurans cermin kereta. […]

  7. […] tukar cermin kereta myvi yang baru, bukanlah sesuatu yang mudah kerana ianya memerlukan kos harga cermin myvi untuk […]