Harga cermin depan Avanza

Harga cermin depan Avanza. Berapakah harga cermin kereta yang sepatutnya anda bayar sekiranya nak tukar cermin kereta baru disebabkan ianya dah retak atau pecah ?

Di artikel ini, apa yang anda akan dapat adalah jumlah harga cermin depan toyota Avanza yang perlu anda keluarkan.

Serta anda dapat tahu dimanakah tempat untuk anda membuat cover insurans cermin dengan harga cermin kereta Avanza yang sesuai bagi membuat claim sekiranya berlakunya cermin kereta pecah kelak.

Sebenarnya tak susah pun jika nk tukar cermin kereta kepada yang baru ini. Yang mencabar sedikit bila ada tidak membuat cover perlindungan cermin kereta.

Jadi, nak atau tidak, cermin kereta perlu diganti dengan cermin kereta yang baru. Tetapi, sebelum nak tukar cermin kereta, pastikan anda dapatkan harga cermin depan Avanza terlebih dahulu.

Berapakah harga cermin depan Avanza sebenarnya ?

Harga cermin kereta toyota Avanza terutamanya harga cermin depan Avanza adalah berjumlah sebanyak RM1300 hingga RM1500 sahaja.

Itu merupakan harga cermin depan kereta secara tunai jika anda perlu menukarkan ia kepada cermin kereta yang baru.

Harga cermin depan kereta Avanza ini dipengaruhi oleh jenamanya iaitu toyota yang merupakan kereta jenama import dari luar negara kita.

Jadi, harga cermin depan Avanza ini perlu anda ketahui sebelum bersetuju untuk memulakan proses penukaran cermin kereta baru.

Apakah harga cermin depan Avanza sudah termasuk dalam harga insuran biasa ?

Harga cermin depan Avanza adalah tidak termasuk dalam harga insurans kereta anda. Anda perlulah menambah cermin kereta depan (windscreen) secara berasingan.

Harga cermin depan kereta Avanza perlu ditambah sekiranya anda mahukan ianya dilindungi dalam insurans.

Jika tidak berbuat demikian, maka cover insurans untuk cermin kereta anda adalah tidak termasuk dan wang tunai diperlukan untuk menggantikan cermin kereta yang baru.

Bila bab nak keluarkan wang tunai dari poket sendiri pasti rasa berat hati untuk melakukannya lebih-lebih lagi bila melihat dan mendengar harga cermin depan Avanza di atas.

Artikel terkait : Harga cermin belakang avanza

Bolehkah menambah insuran cermin kereta sekiranya belum melakukannya ?

Penambahan insurans cermin kereta boleh dibuat sekiranya belum berbuat demikian dengan syarat anda membuat insurans kereta first party.

Jika selain insurans first party, proses menambah cover insurans tidak boleh diteruskan kerana ia merupakan syarat utama.

Manakala, harga cermin kereta Avanza perlu dirujuk pada syarikat insurans kereta anda yang sama dengan insurans kereta first party tadi.

Jumlah yang perlu anda bayar bagi cover insurans harga cermin depan Avanza adalah sebanyak RM238.50 sahaja bagi perlindungan sebanyak RM1500.

harga cermin depan avanza
Harga cermin depan Avanza


Posted

in

by

Tags:

Comments

3 responses to “Harga cermin depan Avanza”

  1. […] Baca juga : Harga cermin depan Avanza […]

  2. […] bagi harga cermin depan avanza boleh dibuat sepenuhnya setelah pemasangan […]

  3. […] Harga cermin depan avanza tidak sama dengan harga cermin belakang avanza. Anggaran bagi harga cermin belakang avanza yang sepatutnya anda belanjakan adalah sekitar RM700-RM800 sahaja. […]