Harga cermin belakang avanza

Harga cermin belakang avanza. Berapakah harga cermin belakang kereta yang perlu anda bayar untuk kereta toyota avanza ?

Dalam penjagaan cermin kereta avanza, Setiap perkara tentang cermin belakang avanza di dalam kawalan anda.

Namun, tidak semuanya berada dalam kawalan anda walaupun sudah menjalankan langkah-langkah penjagaan cermin belakang avanza dengan rapi.

Perkara yang sudah berlaku pada cermin belakang avanza anda perlu diteliti dengan baik sebelum anda membuat keputusan untuk mengetahui harga cermin belakang avanza.

Situasi cermin belakang avanza yang boleh berlaku kepada anda

1. Cermin belakang avanza retak

Setiap cermin belakang avanza yang retak adalah bergantung kepada beberapa situasi. Antara situasinya adalah retak jenis hanya 1 tanda yang sedikit atau dalam pada permukaan cermin.

Seterusnya, ada juga yang hanya mempunyai retak yang menjalar pendek atau panjang sepanjang cermin belakang avanza anda. Namun, ada juga terdapat kedua-dua kes yang sama boleh berlaku kepada cermin belakang avanza anda.

Pada telitian tersebut, kebanyakkan daripada kes-kes yang berlaku, ianya masih boleh dibaiki lagi dengan menggunakan repair tool kit windscreen. Anda boleh dapati di kedai-kedai sparepart barangan kereta atau nak mudah beli di mr.diy .

2. Cermin belakang avanza pecah

Cermin belakang kereta toyota avanza yang pecah sudah pasti memerlukan penggantian yang baru.

Walaupun ianya retak seribu, ianya dikira pecah dan tidak boleh diselamatkan lagi. Jika anda meneruskan pemanduan, ianya boleh membahayakan diri serta kenderaan lain.

Anda perlu mencari cermin belakang avanza yang baru segera supaya anda boleh menggunakan kereta avanza dengan selamat lebih-lebih lagi anda sering membawa barang penting dalam kereta avanza anda.

harga cermin belakang avanza

3. Cermin belakang avanza rosak

Keadaan cermin belakang avanza yang rosak adalah sangat jarang berlaku. Antara perkara yang boleh berlaku kepada cermin belakang avanza anda boleh berlaku kerosakan adalah disebabkan pemasangan pelbagai sticker.

Sticker yang ditampal menggunakan gam, jika dicabut, pasti akan meninggalkan kesan gam yang berlebihan.

Jika anda tersalah pilih produk untuk menanggalkan gam tersebut, pasti akan mengakibatkan hakisan pada cermin belakang avanza.

Hal ini demikian, boleh menyebabkan permukaan cermin belakang avanza tidak rata dan menjadi kasar.

Sekiranya hujan, anda menyebabkan cermin belakang avanza anda tidak berfungsi dengan baik dan boleh mengganggu keselamatan ketika memandu.

Berapa harga cermin belakang avanza sepatutnya ?

Justeru, jika anda ingin mendapatkan cermin belakang avanza yang baru, anda seharusnya melakukan beberapa survey.

Antara survey yang boleh anda lakukan adalah seperti kedai cermin kereta manakah yang mempunyai stok cermin belakang avanza dan juga harga cermin belakang avanza yang berbaloi.

Harga cermin depan avanza tidak sama dengan harga cermin belakang avanza. Anggaran bagi harga cermin belakang avanza yang sepatutnya anda belanjakan adalah sekitar RM700-RM800 sahaja.

Harga cermin belakang avanza ini lebih bagus termasuk dengan kos pemasangan cermin belakang avanza anda.


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Harga cermin belakang avanza”

  1. […] Artikel terkait : Harga cermin belakang avanza […]

Leave a Reply