Harga cermin kereta viva belakang

Harga cermin kereta viva belakang. Berapakah harga cermin kereta belakang yang sepatutnya anda keluarkan belanja bagi menggantikan yang baru ?

Penukaran cermin belakang viva perlu anda ambil kira berdasarkan perkara-perkara tertentu.

Tidak semua keadaan cermin belakang viva perlu anda tukar cermin kereta yang baru dan ianya hanya perlu dinilai berdasarkan ciri-ciri yang akan diberi.

Sekiranya ciri-ciri tersebut adalah lebih teruk sehingga telah cermin kereta viva belakang pun pecah, anda seharusnya tukar cermin kereta viva yang baru.

Ciri-ciri cermin belakang viva yang perlu anda buat nilaian

Berikut merupakan keadaan cermin belakang viva anda walaupun anda hanya melihatnya secara kasar :

1. Cermin belakang viva retak sedikit

Retak sedikit yang dimaksudkan adalah berdasarkan ianya terkena serpihak batuan kecil dan hanya tertumpu pada satu tempat.

Cermin belakang viva yang retak sedikit tidak perlu ditukar kepada yang baru, cukup sekadar menggunakan windscreen repair kit dan akan mengembalikan ianya kepada yang asal.

2. Cermin belakang viva retak panjang

Situasi lain orang, lain juga keadaannya. Cermin belakang viva retak panjang boleh berlaku kepada sesiapa.

Mengikut pengalaman aku sendiri pernah mengalami retak panjang namun masih boleh dibaiki kerana ianya hanya sepanjang lebih kurang 15cm.

Sekiranya cermin belakang viva anda retak panjang melebihi 20cm, ianya agak merisikokan anda untuk terus menggunakan kereta tersebut.

3. Cermin belakang viva retak seribu

Sekiranya anda alami keadaan cermin belakang viva retak seribu, ianya tidak boleh diselamatkan lagi.

Namun, ianya masih bertahan oleh kerana kewujudan sokongan daripada tinted kereta viva anda.

Segera tukar cermin kereta viva anda bagi mengelakkan ianya menyebabkan tertanggal dengan sendiri ketika memandu akibat daripada gegeran semasa pemanduan.

4. Cermin belakang viva pecah

Perkara cermin belakang viva pecah sudah semestinya anda memerlukan cermin kereta belakang viva yang baru.

Buat beberapa survey di beberapa tempat seperti kedai cermin kereta, kedai scrap kereta dan juga kedai sparepart kereta.

harga cermin kereta viva belakang

Berapakah harga cermin kereta viva belakang ?

Perkara pertama sekali yang perlu anda ketahui sebelum membuat pembelian cermin kereta viva belakang yang baru adalah mengetahui harga cermin belakang kereta viva di pasaran.

Kalau boleh bukan sahaja anda nakkan cermin belakang viva harga yang murah sahaja. Yang penting dapat selesaikan masalah menggantikan cermin belakang viva.

Namun, anda perlu juga ketahui harga market semasa cermin belakang viva agar anda mendapatkan harga cermin belakang viva yang berpatutan dan dalam masa sama ianya berkualiti.

Secara anggaran, harga cermin kereta viva belakang adalah sekitar RM200 hingga RM300. Anda boleh dapatkan sekitar harga cermin belakang kereta viva tersebut dengan mendapatkan cermin yang berkualiti dan mendapat warrantly pemasangan daripada kedai cermin kereta.

Harga cermin kereta viva belakang adalah lelih murah dibandingkan harga cermin depan viva.


Posted

in

by

Tags:

Comments

2 responses to “Harga cermin kereta viva belakang”

  1. […] kereta viva belakang adalah sangat murah dikalangan jenamanya yang lain. Justeru, dapatkan juga harga cermin kereta viva belakang yang […]

  2. […] Namun, risiko retak cermin depan viva tidak sama dibandingkan cermin belakang viva […]

Leave a Reply