Harga roadtax kereta 2.5 cc

Harga roadtax kereta 2.5 cc. Berikut merupakan harga roadtax kereta terutamanya kepada roadtax kereta 2.5 cc yang anda gunakan atau bakal anda miliki akan datang.

Adalah bagus untuk anda membuat sedikit penyelidikan tentang harga roadtax kereta 2.5 ini terlebih awal sebelum anda nak hidupkan roadtax kereta.

Sebelum datang ke Jpj atau pejabat pos atau lain-lain tempat buat roadtax, sebaiknya anda sudah tahu harga roadtax kereta sebenar mengikut cc enjin kereta anda.

Ketahui model sebenar kereta anda, kemudian ambil tahu nilai cc enjin kereta anda. Bagaimana nak tahu model kereta serta cc enjin kereta anda yang sekarang ?

Cara nak tahu model kereta serta cc enjin kereta anda

Cara yang paling terbaik bagi mengetahui model kereta anda serta kapasiti cc enjin kereta anda adalah dengan merujuk geran kereta.

Sama ada geran kereta anda geran salinan atau original, ia adalah sama. Apa yang penting adalah maklumat yang tertera ditulis dalam geran kereta atau dikenali sebagai VOC itu.

Rujuk kepada tulisan model dan kemudian cc enjin kereta anda. Bagi mengetahui kereta anda mempunyai roadtax kereta 2.5 adalah menerusi cc enjin.

Contohnya, jumlah cc enjin kereta anda tertulis 2497cc, maka enjin kereta anda dikenali sebagai 2.5 cc. Begitu juga jika tertulis 2520cc, ia masih dalam kategori roadtax 2.5 harga yang perlu anda bayar semasa menghidupkannya.

Harga roadtax alphard 2.5

Siapa yang tidak mengenali sebuah kereta keluaran dari negara terbit matahari iaitu toyota alphard. Di artikel ini kita nak fokuskan bagi harga roadtax alphard 2.5 cc.

Harga roadtax alphard 2.5 adalah berjumlah RM875 sahaja bagi 12 bulan ianya dihidupkan. Oleh itu, harga roadtax kereta ini mengikut cc enjinnya masih lagi dalam kadar harga berpatutan dibandingkan cc enjinnya yang lebih besar.

Harga roadtax vellfire 2.5

Manakala, pesaing rapat jenama yang sama iaitu toyota vellfire turut menjadi pilihan d negara kita. Reka ciptanya yang tidak bosan dilihat menjadikan pemiliknya terlihat bergaya dan mewah.

Bagaimana pula dengan harga roadtax kereta ini ? Harga roadtax vellfire 2.5 terutamnya adalah berjumlah sebanyak RM875 sahaja bagi 1 tahun penggunaan cukai jalan yang dikenakan.

Harga roadtax pajero 2.5

Seterusnya, tidak kurang juga bagi segment kereta pacuan empat roda ini iaitu mitsubishi pajero. Kereta yang ala-ala gergasi dan pelbagai guna ini sesuai digunakan untuk keluarga serta kerja-kerja seharian.

Harga roadtax pajero 2.5 terutamanya berharga sebanyak RM860 untuk 12 bulan ianya dibuat. Anda masih mempunyai pilihan untuk buat roadtax 6 bulan dengan harga RM430 bagi 2 kali ianya dihidupkan.

harga roadtax kereta 2.5 cc
Harga roadtax kereta 2.5 cc

Harga roadtax triton 2.5

Pilihan lain yang kebanyakkannya jika anda membeli toyota triton adalah sangat sesuai bagi kerja-kerja seperti kontraktor.

Bukan sahaja kontraktor, ianya sangat sesuai bagi mengangkat barangan di bawah 1 tan dari satu tempat ke tempat lain menggunakan kereta triton ini.

Harga roadtax triton 2.5 juga tidak terlalu mahal dibandingkan dengan fungsinya. Harga roadtax triton 2.5 adalah sebanyak RM860 sahaja bagi 1 tahun penggunaan cukai jalan.


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Harga roadtax kereta 2.5 cc”

Leave a Reply