How much Ativa windscreen price (new) ?

Ativa windscreen price. Berapakah nilai harga bagi sebuah cermin kereta depan yang baru untuk digantikan kepada kereta perodua Ativa ?

Bagi sebuah kereta, anda perlu kenali bahagian-bahagian cermin kereta yang penting. Ada bahagian seperti windscreen adalah untuk cermin hadapan kereta anda.

Cermin depan yang dikenali sebagai windscreen ini adalah sangat penting semasa anda melakukan pemanduan.

Semasa kereta bergerak, windscreen ini akan menahan daya angin yang datang dari bahagian hadapan.

Semakin laju kereta anda, maka semakin tinggi tekanan yang diterima bagi sesebuah windscreen.

Sekiranya windscreen kereta perodua ativa anda berlaku keretakan atau pecah, ini adalah sangat bahaya dan pemanduan seharusnya dihentikan.

Apakah antara sebab cermin kereta Ativa anda boleh retak atau pecah ?

Faktor-faktornya adalah kebiasaan boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa anda inginkan.

Antara faktor cermin kereta retak atau boleh berlaku pecah adalah :

  1. Serpihan batuan datang daripada kenderaan hadapan.
  2. Meletakkan kereta di tempat seperti bawah pokok
  3. Sikap orang tidak bertanggungjawab sengaja memecahkan cermin kereta ativa anda.

Ketiga-tiga faktor atas boleh berlaku kepada anda bila-bila masa sahaja. Anda digalakkan untuk sentiasa berhati-hati dalam menggunakan kereta Ativa anda.

Apakah langkah mengelakkan cermin kereta retak atau pecah boleh berlaku kepada kereta perodua Ativa anda ?

Jika anda sudah teliti faktor di atas pasti anda akan nampak ianya adalah perkara remeh.

Perkara ringan seperti inilah jika tidak berjaga-jaga boleh meningkatkan peratusan untuk berlaku cermin kereta retak atau pecah pada kereta Ativa anda boleh berlaku.

Ambil langkah-langkah berjaga yang sebaiknya agar anda dapat mengurangkan kejadian-kejadian ini boleh berlaku kepada kereta perodua Ativa anda.

Contoh bagi langkah penjagaan baik adalah :

1. Tidak mengekori kenderaan hadapan terlalu rapat

Walaupun kereta perodua Ativa anda merupakan SUV dan ianya tinggi daripada kereta biasa, penjagaan jarak dengan kereta hadapan perlu dilakukan.

Elakkan mengikuti kenderaan seperti lori atau kenderaan besar yang lain. Sekiranya terpaksa mengekori, anda hendaklah menjarakkan kereta ativa dengan kenderaan dua kali ganda daripada kenderaan biasa.

2. Parking kereta Ativa ditempat selamat

Walaupun anda parking kereta Ativa di tempat yang panas, ianya adalah lebih bagi dibandingkan anda meletakkan kereta Ativa anda di bawah pokok yang redup.

Redup sudah pasti memberikan keselesaan sebaik saja anda ingin masuk ke dalam kereta. Akan tetapi, meletakkan kereta Ativa anda dalam risiko seperti ranting boleh tertimpa ke atas windscreen kereta Ativa anda.

Tempat untuk mendapatkan windscreen Ativa

Windscreen Ativa boleh didapati dengan merujuk kepada pusat servis centre perodua atau kedai cermin kereta berhampiran rumah anda.

Kebanyakkan daripada anda pasti akan merujuk pusat servis centre perodua kereta ingin mendapatkan harga cermin kereta original perodua.

Untuk pengetahuan anda, kedai cermin kereta di luar turut boleh membekalkan akan cermin kereta Ativa yang original.

Anda boleh meminta cermin kereta original Ativa kepada kedai cermin kereta di luar. Namun, pastikan anda mendapatkan quotation harga cermin ativa sebelum kedai tersebut melakukan order cermin kereta ativa anda.

Kedua tempat ini sudah pasti perlu menunggu kerana tidak semua tempat akan menyimpan stok cermin kereta Ativa walaupun pusat servis centre perodua itu sendiri.

Berapakah perodua ativa windscreen price ?

Ativa windscreen price perlu anda ketahui agar anda boleh membuat penilaian sama ada cermin kereta Ativa anda original ataupun sebaliknya.

Perodua ativa windscreen price yang baru adalah sebaiknya bermula dengan harga RM1500 sahaja untuk siap sekali pasang.

Jika anda dapati harga windscreen ativa terlalu murah, ada kemungkinan ianya adalah second grade.

Ada yang turut bertanya ada ke cermin kereta Ativa 1 layer ?Kesemua kereta yang menggunakan windscreen hadapan menggunakan 2 layer cermin. Jadi, tiada sebarang isu sekarang masih terdapat 1 layer cermin kecuali selain daripada windscreen depan.

Harga cermin depan Ativa ini juga turut boleh digunakan bagi cover perlindungan insurans cermin kereta.

Jika anda membuat penambahan pada insurans cermin Ativa, maka ativa windscreen price yang perlu dibayar hanyalah sebanyak RM238.50 sahaja semasa anda menghidupkan insurans kereta Ativa anda.

ativa windscreen price

Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “How much Ativa windscreen price (new) ?”

  1. […] mahal bukan harga cermin ativa ini? Hal ini kerana kereta ini sangat baru dikeluarkan oleh pihak perodua sendiri. Jadi, barangan […]

Leave a Reply