Saiz wiper myvi 2018

Saiz wiper myvi 2018. Berapakah saiz bagi wiper myvi yang sesuai digunakan oleh untuk cermin hadapan dan belakang untuk kereta myvi tahun 2018 ?

Kelengkapan wiper kereta myvi seharusnya sentiasa berada pada tahap optimum. Lebih-lebih lagi ianya bakal digunakan pada waktu diluar jangka.

Musim hujan misalnya memerlukan wiper myvi yang baik. Anda boleh tukar wiper myvi baru sekiranya sudah mempunyai tanda-tanda ianya wajib ditukar.

Bukan sahaja musim hujan, musim kering juga turut boleh menimbulkan kekotoran seperti habuk pada permukaan cermin windscreen myvi dan cermin belakang myvi.

Namun, untuk menukar wiper myvi yang baru, anda perlulah mengetahui size wiper myvi 2018 dengan tepat.

New myvi 2018 wiper size

Kereta myvi yang dikeluarkan pada tahun 2018 merupakan dalam kategori myvi generasi ke tiga sejak ianya diperkenalkan.

Sudah pasti apabila telah lama memiliki kereta perodua myvi 2018 ini, anda akan berasa fungsi wiper kereta myvi sudah tidak sama seperti baru membeli kereta.

Anda boleh kembalikan rasa baru tersebut dengan membuat penukaran wiper myvi yang baru

Pastikan new myvi 2018 wiper size anda dibeli dengan betul supaya anda tidak kerugian duit walaupun ianya tidaklah terlalu mahal.

Apakah saiz wiper myvi 2018 yang sebetulnya ?

Perodua myvi 2018 wiper size dibahagikan kepada dua bahagian. Ianya terdiri daripada wiper untuk windscreen myvi 2018 dan juga myvi 2018 rear wiper size.

Saiz wiper myvi 2018 (wiper windscreen myvi)Myvi 2018 rear wiper size (wiper cermin belakang myvi)
22″ pada sebelah pemandu atau driver
16″ pada sebelah penumpang atau passanger
12″ sahaja

Untuk myvi wiper size 2018 di bahagian depan atau windscreen, ianya didatangi dengan 1 set. Dalam 1 set wiper kereta myvi tersebut terdapat 2 bilah wiper.

Dua bilah wiper myvi windscreen 2018 itu mempunyai saiz yang berbeza. Bilah lebih panjang adalah pada pemandu kerana tumpuan banyak diberikan oleh pemandu kereta myvi sewaktu memandu.

saiz wiper myvi 2018

Manakala, untuk wiper myvi 2018 belakang pula hanya satu bilah sahaja dijual.

myvi 2018 rear wiper size

Apakah akan terjadi sekiranya tersalah beli size wiper myvi 2018 ?

Terdapat dua kemungkinan sekiranya berlaku kemungkinan jika tersalah beli myvi 2018 wiper size yang salah iaitu :

  1. Saiz wiper myvi terlalu panjang boleh menyebabkan ianya boleh terkeluar dari permukaan windscreen atau cermin belakang myvi sewaktu menggunakannya. Ianya juga boleh menyebabkan tersangkut antara 2 bilah wiper myvi hadapan dan wiper myvi belakang juga turut tersangkut pada spoiler di bahagian atas.
  2. Size wiper myvi 2018 yang terlalu pendek akan menyebabkan fungsi mengelap cermin depan dan belakang myvi menjadi terhad. Ini bakal mengurangkan ruang pandangan pemandu sedangkan cermin myvi adalah bersaiz lebar.


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Saiz wiper myvi 2018”

Leave a Reply