How much toyota yaris windscreen replacement cost ?

Toyota Yaris windscreen replacement cost. Berapakah nilai bagi menggantikan sesebuah cermin kereta hadapan yang baru untuk kereta toyota yaris ?

Windscreen merupakan cermin kereta bahagian depan. Ada orang masih keliru akan kedudukan cermin kereta yang mempunyai berbeza namanya.

Setiap dari satu sudut cermin kereta itu terdapat nama yang dipanggil windscreen untuk cermin kereta hadapan, cermin kereta belakang, cermin kereta sisi serta cermin tingkap kereta.

Pembahagian nama-nama ini adalah bagi memudahkan untuk pemilik kereta dan pihak kedai kereta bagi mengenal pasti cermin kereta manakah yang terlibat sebelum menukar kepada yang baru.

Apakah itu toyota yaris front windshield or yaris windscreen ?

Pengunaan windscreen toyota yaris untuk setiap sudut adalah berlainan kerana bergantung kepada fungsi dan kelebihannya masing-masing.

Bagi cermin kereta hadapan atau toyota yaris front windshield, ianya mempunyai 2 layer atau 2 lapisan cermin kereta bagi menahan tekanan angin yang datang semasa anda memandu.

Kelebihan windscreen toyota yaris yang menggunakan 2 lapisan cermin kereta ini ternyata mampu mengelakkan daripada angin yang kuat sehingga mencecah 200km/jam dan ke atas.

Hal ini juga, dapat mengurangkan rintangan dan menekan kereta ke bawah agar tidak berlaku ketidak stabilan semasa pemanduan.

Selain itu, yaris windscreen juga dapat melindungi kereta anda dari batuan-batuan kecil yang boleh menyebabkan gangguan semasa anda ingin ke sesebuah destinasi.

Apakah sebab untuk toyota yaris windscreen replacement berlaku ?

Setiap kereta mempunyai windscreen atau cermin kereta yang sedia ada sebaik sahaja kilang pembuat mengeluarkan kereta baru.

Namun, kejadian yang tidak diingini boleh berlaku pada sesiapa sahaja dan boleh berlaku kepada windscreen toyota yaris anda.

Kejadian seperti windscreen pecah dan retak berlaku di mana-mana sahaja sama ada semasa anda memandu dan semasa parking kereta.

Jika hanya retak kecil berlaku pada kereta anda, maka tidak perlu toyota yaris windscreen replacement dibuat.

Tempat manakah bagi toyota yaris windscreen replacement boleh dibuat ?

Berikut merupakan tempat bagi melakukan tukar cermin kereta yaris windshield sekiranya anda ingin mendapatkannya yang baru :

1. Kedai cermin kereta untuk yaris windshield replacement

Kedai cermin kereta pasti akan berada dekat dengan kawasan kediaman atau tempat kerja anda.

Pergi ke kedai cermin kereta tersebut untuk melakukan toyota yaris windshield replacement. Selalunya pihak kedai tidak akan menyimpan stok.

Oleh itu, anda perlu membuat booking cermin kereta toyota yaris windscreen dan pihak kedai cermin kereta akan membuat order.

Setelah cermin kereta toyota yaris anda telah sampai, maka tugas anda adalah membawa kereta tersebut untuk proses tukar cermin kereta toyota yaris baru.

2. Pusat servis centre toyota berdekatan

Jika anda sudah biasa dengan pusat servis centre toyota, maka anda boleh terus membuat panggilan dan bertanyakan tentang proses tukar cermin toyota yaris kereta anda.

Sekiranya mempunyai stok, maka pihak toyota akan terus meminta anda untuk datang ke pusat servis toyota bagi membuat yaris windshield replacement dengan segera.

Berapakah toyota yaris windscreen replacement cost ?

Harga cermin depan kereta toyota yaris hanyalah berjumlah dari RM2000 hingga RM2500 sahaja bagi nilai tunai atau secara cash.

Ianya merupakan jumlah termasuk sekali dengan kadar upah yang ditetapkan oleh sama ada kedai cermin kereta mahupun pusat servis centre toyota.

Untuk toyota yaris windscreen cover secara insurans perlu dibeli semasa anda menghidupkan insurans kereta. Atau bila-bila masa selagi claim insurans windscreen tidak dibuat dalam masa terdekat.

Sekiranya anda membuat toyota yaris windscreen cover, maka sebaiknya anda melindungi sebanyak RM2500. Jumlah ini hanya perlu dibayar dengan harga RM397.50 sahaja.

Toyota yaris windscreen replacement cost ini hanya untuk keluaran terkini dengan teknologi terbaru seperti 2019 toyota yaris windshield replacement cost.

Lain lain toyota yaris windscreen price adalah seperti berikut :

Year of ModelToyota Yaris replacement cost
2007RM1500
2008RM1500
2009RM1500
2019RM2500

toyota yaris windscreen replacement cost


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply