Harga roadtax toyota innova 2.0

Harga roadtax kereta toyota innova 2.0 . Berapakah nilai harga roadtax kereta untuk sebuah kereta toyota innova ?

Sebuah kereta toyota innova merupakan dalam kategori Mpv. Segmen mpv ini sangat sesuai untuk kereta keluarga yang agak besar.

Bagi kereta toyota innova ini, ianya boleh dimuatkan seramai 7 orang beserta anak-anak dalam keadaan yang selesa. Jika mempunyai 3 orang dewasa, boleh dimuatkan selebihnya untuk anak-anak kecil seramai 4 orang lagi.

Ada banyak lagi pesaing-pesaing bagi kereta mpv di negara kita. Toyota memberikan persaingan hebat kepada jenama-jenama lain baik tempatan mahupun jenama import yang lain.

Berapakah tawaran spec yang terdapat pada toyota innova ?

Terdapat 2 spec yang boleh dijadikan pilihan oleh pemilik kereta toyota innova ini. Antaranya adalah seperti berikut :

  1. Toyota Innova 2.0G atau Spec G
  2. Toyota Innova 2.0X atau Spec X

Kedua spec ini tidak membezakan dari segi harga roadtax toyota innova kereta dibekalkan dengan cc enjin yang sama.

Untuk pengetahuan anda, cc enjin menjadi rujukan utama dalam menentukan berapakah jumlah roadtax kereta toyota innova anda.

Bukan saja untuk kereta toyota innova, bahkan untuk setiap kereta yang berada dan menggunakan jalan raya.

Berapakah cc enjin kereta toyota innova ?

Dalam spec di atas telah dinyatakan 2.0cc. Ini bermakna cc enjin kereta toyota innova yang akan anda beli atau telah anda miliki adalah berjumlah 2000cc.

Sebuat kereta compact suv yang mempunyai 2000cc amatlah berbaloi untuk dimiliki setanding dengan harga roadtax toyota innova ini.

Ianya tidak terlalu rendah dan tidak terlalu tinggi sehingga boleh mengganggu dalam urusan budget tahunan untuk roadtax innova anda.

Malah, memberikan kuasa dan penjimatan yang optimum untuk perjalanan jarak dekat serta jauh tanpa sebarang masalah.

Innova road tax boleh dibuat di mana ?

Tempat yang sesuai boleh anda renew roadtax innova 2.0 anda adalah secara terus kepada pihak Jpj.

Itu sekiranya anda mempunyai masa untuk ke Jpj. Jika tidak mempunyai masa yang banyak, maka anda boleh melantik agent roadtax yang akan naik ke Jpj untuk menghidupkan roadtax innova.

Ianya lebih menjimatkan masa tanpa perlu pening untuk menguruskan renew road tax toyota innova 2.0 anda. Seratus peratus akan diselesaikan oleh pihak agent.

Pilihan lain untuk urusan renew roadtax innova anda adalah dengan menghidupkannya secara online. Anda boleh pergi ke website yang dipercayai seperti MyJpj, Myeg, Bjak dan lain-lain lagi.

Harga roadtax toyota innova 2.0 berapa ?

Harga roadtax innova secara asasnya adalah sama untuk semua tempat yang anda hidupkan.

Kesemuanya akan melalui kebenaran pihak Jpj untuk mengeluarkan dan renew road tax innova 2.0 anda.

Harga roadtax toyota innova 2.0 adalah berjumlah sebanyak RM440 sahaja. Ianya masih berpatutan untuk sebuah kereta yang bersaiz agak besar.

Harga roadtax innova 2.0 ini adalah untuk tempoh selama 12 bulan sahaja. Pada 12 bulan berikutnya perlu anda bayar dengan jumlah yang sama.

Bolehkah renew harga road tax innova 2.0 untuk 6 bulan ?

Jika harga roadtax toyota innova ini terlalu tinggi, maka pilihan membuat roadtax 6 bulan boleh digunakan sebagai jalan keluar yang lebih menjimatkan tanpa perlu belanjakan wang secara lump sum.

Jumlah bagi harga roadtax kereta innova 2.0 untuk 6 bulan adalah sebanyak RM220 sahaja.

Namun, ianya perlu anda berhati-hati untuk renew roadtax innova 2.0 pada 6 bulan kedua tanpa melebihi tempoh tamat roadtax innova 6 bulan pertama.

Pilihan ini agak membantu kerana 6 bulan pertama anda perlu membayar harga roadtax innova selama 6 bulan berserta harga insurans kereta toyota innova selama setahun.

Bagi tempoh 6 bulan kedua, anda hanya perlu renew roadtax toyota innova 2.0 dengan hanya membelanjakan duit road tax toyota innova 2.0 sahaja

Tempoh road tax innova 2.0Harga roadtax kereta toyota innova 2.0
6 Bulan PertamaRM220 + (Harga insurans innova 1 tahun)
6 Bulan KeduaRM220 sahaja
Harga roadtax toyota innova 2.0.png

Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply