Harga roadtax nissan serena 2.0

Harga roadtax kereta nissan serena 2.0. Berapakah kadar nilai bagi harga roadtax kereta untuk sebuah kereta nissan serena ?

Jenama kereta nissan merupakan jenama yang terpecaya sejak dari dahulu lagi. Ianya merupakan jenama kereta import yang berasal dari Jepun.

Oleh itu, ia juga turut memberikan persaingan sihat kepada jenama kereta lain seperti toyota dan juga honda.

Kereta nissan serena merupakan segmen mpv pilihan dan masih dipandang tinggi oleh para pembeli lebih-lebih lagi untuk yang mempunyai ahli keluarga yang ramai.

Jika anda baru saja membeli kereta nissan serena atau berhasrat hendak memilikinya, berapakah kos tahunan bagi harga roadtax nissan serena 2.0 ini ?

Spec nissan serena yang terdapat di pasaran

Untuk kereta serena yang paling terbaru dikeluarkan ini, pihak syarikat nissan telah memperkenalkan 2 jenis variant atau spec.

Antara spec yang boleh dinilai sendiri sebelum hendak membeli adalah :

  1. Nissan Serena Spec Highway Star
  2. Nissan Serena Spec Premium Highway Star Package

Kedua ini kebanyakkannya mempunyai perbezaan dari segi bodykit atau kemasan luaran.

Untuk spec highway star kemasan luaran boleh dikatakan sudah cantik untuk dimiliki. Manakala, spec premium highway star package adalah lebih kehadapan dari segi aksesori kemasan luarannya.

Berapakah cc enjin bagi nissan serena terkini ?

Pihak pengilang nissan serena sendiri telah berjaya menghasilkan sehingga kini sebanyak 5 generasi. Namun, hanya beberapa generasi yang dibawa masuk ke negara kita iaitu generasi pertama bermula pada tahun 1991.

Manakala, generasi kedua pada tahun 2001, generasi keempat pada tahun 2014, dan terkini generasi kelima sejak tahun 2018. Hanya generasi ketiga sahaja tidak dibawa masuk.

harga roadtax nissan serena 2.0

Nilai cc enjin kereta nissan serena sepanjang ianya dibawa masuk ke negara kita adalah kebanyakkannya adalah 2.0cc atau 2000cc.

Hal ini kerana, nissan serena yang didatangi bersama enjin 2.0cc sangat sesuai dengan keadaan muka bumi di negara ini.

Road tax nissan serena 2.0

Nissan serena roadtax adalah tidak berdasarkan kedua spec yang telah ditawarkan. Hal ini kerana, roadtax nissan serena adalah berdasarkan cc enjin yang terkandung dalam badan kereta tersebut.

Anda boleh katanya roadtax nissan serena 2.0 kerana cc enjinnya adalah berjumlah 2000cc. Dengan jumlah roadtax serena 2.0 ini cukup ini ianya menampung pemandu beserta penumpang yang agak ramai berdasarkan 7 seater kereta ini.

Sudah tentu roadtax serena boleh dimanfaatkan sepanjang tempohnya lebih-lebih lagi bagi kegunaan pemanduan jarak jauh yang lebih selesa dan keyakinan ketika mengendalikannya.

Berapa harga roadtax nissan serena 2.0 ?

Harga roadtax nissan serena tidaklah terlalu mahal untuk diperbaharui atau direnew. Ianya merupakan dalam kalangan golongan sederhana dan dalam masa yang sama memerlukan ruang kereta yang lebih panjang dan luas.

Nilai untuk harga roadtax nissan serena 2.0 hanyalah berjumlah sebanyak RM440 untuk tempoh selama 12 bulan penggunaan.

Jumlah ini sangat memadai bagi sebuah kereta 7 seater MPV kerana didatangkan dengan pelbagai teknologi canggih terkini dan ke arah tampak lebih moden.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply