Harga roadtax kereta honda Hrv

Harga roadtax kereta honda hrv. Berapakah nilai bagi harga roadtax kereta hrv mengikut dari model pertama hingga kini ?

Sememangnya anda tahu bahawa honda hrv merupakan kenderaan kereta suv yang berada dalam kategori segmen B.

Bermula dari ianya dikenali dari model pertama hingga terkini ada terdapat beza dari segi harga roadtax honda hrv.

Cukai jalan bagi honda hrv berbeza berdasarkan model yang ditawarkan. Di artikel ini anda perlu kenal pasti terlebih dahulu model-model tersebut sebelum anda ingin mengetahui harga roadtax kereta honda hrv.

Model kereta honda hrv yang berada di pasaran

Buat masa terkini, terdapat 2 model honda hrv yang berbeza yang dikeluarkan oleh pengilang Honda Malaysia.

Jika dahulunya anda sudah tahu dan kenal dimana honda hrv ditawarkan dengan cc enjin kereta yang mempunyai 1800cc atai 1.8cc.

Untuk pengenalan model terbaru honda hrv pula anda ditawarkan dengan cc enjin yang lebih kecil dari sebelumnya iaitu 1500cc atau 1.5cc.

Walaupun cc enjin bagi kereta honda hrv ini diturunkan dari 1.8cc kepada 1.5cc, namun kuasa kudanya telah ditambah baik dengan pengenalan kepada dari 1.8 N/A kepada 1.5 Turbo.

Terdapat juga tawaran hybrid bagi kedua model honda hrv ini. Namun, kuasa cas hybrid tidak menjadi perubahan kepada nilai harga honda hrv yang di tawarkan.

harga roadtax kereta honda hrv

Berapakah harga roadtax kereta honda hrv ?

Jika mengikutkan model-model yang berbeza beserta cc enjin yang berlainan, bermakna juga harga roadtax kereta hrv juga akan turut berubah.

Bagi model pertama petrol dan juga hybrid honda hrv, harga roadtax honda hrv 1.8 adalah berjumlah sebanyak RM360 sahaja.

Harga roadtax hrv 1.8 tersebut adalah bagi tempoh 1 tahun. Ini bermaksud setiap tahun harga roadtax hrv sahaja tidak termasuk insurans.

Manakala, bagi model terbaru atau terkini iaitu honda hrv 1.5 turbo dan juga honda hrv 1.5 ehev atau dikenali sebagai hybrid, harga roadtax kereta honda hrv 1.5 adalah berjumlah RM100.

Harga roadtax hrv 1.5 ini juga turut bagi tempoh 1 tahun penggunaan belum termasuk harga insurans.

Apakah harga roadtax kereta honda hrv akan berubah ?

Perubahan bagi harga roadtax kereta honda hrv adalah masih sama dan tiada tanda ianya akan berubah dalam masa 10 tahun ini.

Jika terdapat perubahan, pihak berwajib akan melaksanakannya secara beransur-ansur dan akan diupdate oleh kami.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply