Harga roadtax perdana 2.0

Harga roadtax perdana 2.0. Berapakah bagi harga roadtax kereta terutamanya untuk sebuah kereta perdana 2.0 yang bakal atau sedang anda gunakan ?

Sebelum nak memiliki sebuah kereta, anda perlu pastikan perkara-perkara yang bakal anda keluarkan duit sewaktu menggunakannya.

Hal ini termasuklah segala kos maintainence, barangan pakai buang atau dikenali sebagai wear & tear, insurans kereta serta cukai jalan atau roadtax kereta itu sendiri.

Di artikel ini, kita akan fokuskan kepada harga roadtax kereta perdana 2.0 yang bakal atau baru saja anda membelinya.

Tidak kira model lama atau baru, harga roadtax proton perdana 2.0 ini adalah sama dan perlu diperbaharui setiap tahun atau 6 bulan sekali bagi yang menginginkannya.

Jika anda tidak renew roadtax kereta perdana ini, paling kurang jangan melebihi 3 tahun dari tarikh akhir LKM ini tidak dihidupkan bag kes kereta tidak digunakan di atas jalan raya seperti sedang dibaiki akibat kerosakan.

Berapakah harga roadtax perdana 2.0 ?

Roadtax perdana 2.0 merupakan salah satu model yang antaranya mempunyai versi enjin yang lain. Kalau dulu model proton perdana ini mempunyai 1.8cc dan 2.0cc.

Bagi generasi proton perdana terbaru ini terdiri dari 2.0cc dan juga 2.4cc. Ianya amat sesuai bagi golongan berkeluarga kecil yang menginginkan kemewahan dalam pemanduan.

Untuk harga roadtax perdana 2.0 ini adalah berjumlah sebanyak RM380 sahaja. Harga roadtax perdana 2.0 ini tidak termasuk harga insurans perdana.

Ini menjadikan jumlah rm380 itu sahaja terasing dan perlu dibayar sebaik sahaja insurans kereta perdana anda siap dihidupkan.

Bolehkah hidupkan harga roadtax proton perdana 2.0 untuk tempoh 6 bulan ?

Renew roadtax proton perdana 2.0 untuk 6 bulan adalah dibolehkan. Mungkin anda mempunyai sebab-sebab tersendiri untuk hidupkannya selama tempoh 6 bulan itu.

Namun, tidak bagi insurans kereta perdana perlu dibuat untuk setahun. Jadi, jika 6 bulan pertama roadtax kereta perdana 2.0 anda hampir tamat, renew roadtax untuk 6 bulan kali kedua secepat mungkin.

Adakah harga roadtax perdana 2.0 perlu dibayar lebih sekiranya renew untuk 6 bulan ?

Harga roadtax perdana 2.0 untuk 6 bulan adalah berjumlah RM190 sahaja. Pembayaran lebih tidak akan dikenakan kecuali jika anda membuat roadtax di tempat berbeza selain dari Jpj.

Caj perkhidmatan bakal dikenakan kepada anda. Namun, ianya agak setimpal dibandingkan anda perlu luangkan masa untuk hadirkan diri ke Jpj yang terletak di bandar yang agak pesat.

harga roadtax perdana 2.0
Harga roadtax perdana 2.0


Posted

in

by

Tags: