Harga roadtax kereta honda

Harga roadtax kereta honda. Berikut merupakan antara harga roadtax kereta yang difokuskan kepada pemilik kereta honda terutamanya.

Adalah bagus untuk anda sebagai bakal pemilik kereta honda dan juga kepada yang sudah memiliki kereta honda ini untuk membuat sedikit rujukan mengenai harga roadtax kereta honda anda.

Malah, anda turut dapat membuat sedikit kira-kira harga keseluruhan bagi insurans serta roadtax dalam budget tahunan yang perlu anda belanjakan.

Hal ini supaya kita dapat mengelakkan dari kerugian dalam membayar harga roadtax dan insurans setiap tahun.

Terdapat kes, setiap tahun hanya membuat bayaran tanpa mengambil kira berapakah nilai harga roadtax kereta honda yang anda perlu keluarkan secara teliti.

Akhirnya, bila dah tahu, barulah tersedar yang anda sudah kerugian dari segi wang kerana tidak mengambil tahu dari awal.

Sebab itulah pentingnya pengetahuan asas tentang harga roadtax kereta honda anda. Berikut merupakan senarai jenis kereta honda yang anda gunakan dan harga roadtax honda untuk digunakan sebagai rujukan.

Harga roadtax honda crv 2.0

Untuk model kereta honda crv ini mempunyai 2 kategori enjin iaitu terdiri daripada 1.5cc turbo serta 2.0cc. Kita akan fokuskan kepada harga roadtax honda crv 2.0 sahaja di sini.

Berapakah harga roadtax honda crv 2.0 yang bakal atau sedang anda gunakan ? Harga roadtax honda crv 2.0 bagi tempoh 12 bulan ianya dihidupkan adalah berjumlah RM380 sahaja.

Harga roadtax honda accord 2.0

Begitu juga bagi kereta honda accord pada masa kini. Pihak pengilang honda yang kini mengfokuskan kepada pengeluaran model honda accord 2.0cc dan juga 2.4cc sahaja.

Bagaimana pula dengan harga roadtax honda accord 2.0 ini ? Untuk harga roadtax honda accord 2.0 ini bagi waktu setahun ianya dibuat adalah sebanyak RM380 sahaja.

Harga roadtax honda stream 2.0

Tambahan pula, turut mengikut jejak iaitu kereta honda model stream ini juga mempunyai 2 variant cc enjinnya yang terdiri daripada 1.8cc serta 2.0cc.

Harga roadtax honda stream 2.0 yang anda wajib keluarkan ini ada 2 jenis. Iaitu harga roadtax honda stream 2.0 untuk 12 bulan berjumlah RM380 dan juga RM190 untuk 6 bulan ianya dihidupkan.

Harga roadtax honda fd 2.0

Seterusnya, antara model kereta honda civic fd terdiri daripada1.8cc atau 2.0cc atau fd type R yang mempunyai 2.0cc.

Keutamaan yang diberikan adalah bagi harga roadtax honda fd 2.0 adalah berjumlah sebanyak RM380 sahaja untuk 1 tahun tidak kira civic fd 2.0 ataupun model fd2r.

Harga roadtax honda odyssey

Selain itu, honda odyssey turut mempunyai dua model keluaran dari kilang honda iaitu 2200cc serta 2400cc.

Walau bagaimanapun, kedua harga roadtax honda odyssey ini menjarakkan beza antara kedua cc enjin ini. Untuk harga roadtax honda odyssey 2.2cc berjumlah RM540 sahaja.

Bagi harga roadtax honda odyssey 2.4cc pula berharga RM740 sahaja. Keduanya merupakan harga roadtax honda odyssey untuk 12 bulan cukai jalan ini dihidupkan.

Harga roadtax honda hrv

Tambahan lagi, turut serta terdapat 2 kategori cc enjin bagi kereta honda hrv iaitu 1.5cc dan 1.8cc. Keduanya menjadi pilihan rakyat di negara kita.

Harga roadtax honda hrv untuk 1.5cc adalah berjumlah RM100 untuk setahun. Manakala, harga roadtax honda hrv 1.8cc pula sebanyak RM360 sahaja setahun.

Harga roadtax honda brv

Kereta honda brv yang antara pilihan oleh keluarga sederhana besar mempunyai 1 jenis model cc enjin keluarannya iaitu 1500cc.

Harga roadtax honda brv yang mempunyai 1.5cc yang agak berbaloi untuk dimiliki ini adalah sebanyak RM100 sahaja bagi 12 bulan ianya direnew oleh anda setiap tahun.

Harga roadtax honda city

Seterusnya, jika anda memilih dan sudah membeli kereta honda city ini, adalah sangat murah dan berbaloi untuk roadtax kereta honda city ini dihidupkan setiap tahun.

Reka cipta model honda city yang semakin cantik dari generasi ke generasi mengekalkan kapasiti enjin kereta ini pada 1500cc atau 1.5cc.

Jadi, harga roadtax honda city untuk 1 tahun anda renew atau perbaharui adalah berjumlah RM90 sahaja.

harga roadtax kereta honda
Harga roadtax kereta honda


Posted

in

by

Tags: