Renew insurans kereta lebih 15 tahun

Renew insurans kereta lebih 15 tahun. Bagaimanakah sekiranya untuk anda nak renew insurans kereta yang lebih 15 tahun ianya telah keluar dari kilang ?

Sama ada kereta yang anda miliki tersebut merupakan kereta secondhand atau pun telah lama anda beli sejak ianya dikategorikan sebagai kereta baru.

Hal ini demikian, apakah faktor penting yang anda perlu tahu bagi renew insurans kereta lebih 15 tahun ini?

Ada ke pantang larang yang menghadkan pilihan anda bagi membeli insurans kereta yang melebihi 1 dekat tersebut ?

Pilihan anda dalam renew insurans kereta 15 tahun

Sudah tentu anda boleh memilih jenis apakah insurans kereta yang anda hendak gunakan. Contohnya seperti insurans kereta first party, 3rd party 0 mahupun 3rd party fire and theft (kebakaran dan kecurian).

Jika budget kewangan anda adalah lebih, pastinya anda akan membeli insurans kereta first party. Sebaliknya, anda masih mempunyai pilihan bagi membuat insurans kereta 3rd party.

Malah, anda juga berhak bagi membuat pilihan syarikat insuran kereta manakah yang hendak anda beli insurans sama ada disebabkan harganya atau kelebihan yang menjadi keutamaan anda atau keduanya sekali.

Dalam menilai sesebuah insurans kereta, seharusnya anda meletakkan kelebihan sebagai panduan paling penting. Dengan kelebihan yang bakal anda terima, pasti mengurangkan kerisauan sekiranya berlaku sebarang kemalangan jalan raya.

Syarat yang dikenakan oleh pihak syarikat insurans

Terdapat banyak syarikat insurans kereta berada di negara kita. Pilihan yang baik adalah terletak ditangan anda sebagai pemilik kereta.

Namun, terdapat terma dan syarat yang antaranya beberapa syarikat insurans ini tidak menyediakan jenis insurans seperti insurans kereta 1st party.

Atas sebab-sebab tertentu, kemungkinan juga syarikat insurans kereta yang menjadi pilihan anda dari dahulu sudah tidak boleh renew insurans kereta lebih 15 tahun.

Jadi, anda perlu mencari dan menukar syarikat insurans kereta yang menyediakan terutamanya insurans kereta 1st party yang anda inginkan.

Penerimaan menghidupkan insurans kereta 1st party

Kebiasaannya pemilik kereta yang sudah melepasi tempoh 15 tahun ini tidak akan membuat insurans kereta first party.

Memang betul segalanya adalah bergantung kepada cara anda sendiri memandu. Namun, banyak kebaikan yang anda bakal terima sekiranya menghidupkan insurans kereta 1st party ini.

Dibandingkan insurans third party, salah satu kekurangannya adalah anda tidak menerima towing free dari syarikat insurans.

Jika berlaku kemalangan jalan raya, anda harus mengambil dan membayar towing trak sendiri walaupun kereta anda tidak bersalah melakukan kemalangan.

Cara renew insurans kereta lebih 15 tahun

Proses bagi cara renew insurans kereta lebih 15 tahun adalah sama seperti sebelum ini anda hidupkan insurans kereta.

Tiada sebarang syarat tambahan yang perlu anda buat. Apa yang perlu anda beri keutamaan adalah dari segi kelebihan serta seiring dengan harganya yang berpatutan.

renew insurans kereta lebih 15 tahun
Renew insurans kereta lebih 15 tahun


Posted

in

by

Tags: