Harga roadtax kereta toyota

Harga roadtax kereta toyota. berapakah bagi harga roadtax kereta yang perlu anda bayar atau keluarkan sekiranya anda menggunakan kereta toyota ini ?

Ada beberapa harga roadtax kereta toyota yang boleh anda buat rujukan supaya tidak berlaku sebarang kekeliruan terutamanya tibanya untuk menghidupkan roadtax kereta.

Terutamanya bagi anda yang tahun pertama yang nak hidupkan roadtax kereta kereta toyota anda. Sudah tentu anda ingin siap sedia budget dari awal untuk belanjakan duit roadtax kereta.

Sebaik sahaja insurans kereta anda telah siap dibuat, tibanya masa untuk buat roadtax kereta. Antara tempat buat roadtax kereta adalah di Jpj, pejabat pos mahupun secara online di myeg atau lain-lain website yang berdaftar.

Berikut merupakan harga roadtax kereta toyota yang mudah untuk anda rujuk berdasarkan jenis kereta toyota yang anda gunakan.

Harga roadtax toyota wish 1.8

Para pemilik kereta toyota wish yang berenjinkan 1.8cc ini pastinya ingin tahu harga roadtax kereta toyota ini.

Tetapi sebelum itu, anda adalah wajib untuk hidupkan insurans kereta toyota wish ini terlebih dahulu. Siap sahaja insuran kereta ini, maka, baru boleh anda hidupkan roadtax kereta wish 1.8 anda.

Harga roadtax toyota wish 1.8 adalah sebanyak RM279 sahaja. Harga roadtax toyota wish ini adalah bagi tempoh 12 bulan.

Sekiranya anda nak hidupkan roadtax kereta bagi 6 bulan ianya adalah dibolehkan. Harga roadtax toyota wish 1.8 untuk tempoh 6 bulan ini adalah sebanyak RM140 sahaja.

Harga roadtax toyota unser 1.8

Bagaimana pula dengan harga roadtax toyota unser 1.8 ini ? Adakah lebih mahal disebabkan ianya lebih besar dari kereta di atas ?

Pada waktu dahulu kereta toyota unser ini merupakan kereta pilihan keluarga yang besar dan selesa untuk perjalanan yang jauh.

Namun, kereta unser ini tetap digunakan sehingga sekarang. Ada pemilik yang menjaganya dengan baik dan masih menggunakannya dalam kehidupkan seharian.

Harga roadtax toyota unser 1.8 ini adalah berjumlah hanya RM273 sahaja untuk tempoh waktu 1 tahun atau 12 bulan.

Manakala, untuk jangka hayat 6 bulan, harga roadtax toyota unser 1.8 ini adalah dibahagi kepada 2 iaitu sebanyak RM137 sahaja.

Harga roadtax toyota estima 2.4

Seterusnya, berapakah bagi harga roadtax toyota estima 2.4 sepatutnya anda bayar kepada tempat anda buat roadtax kereta tersebut ?

Memandangkan cc enjin bagi toyota estima ini adalah 2400cc atau 2.4cc, harga roadtax estima ini adalah agak tinggi.

Pastikan dahulu anda menggunakan estima 2.4, tetapi bukan 3.5cc. Kalau enjin 3.5cc harga roadtax sudah berbeza.

Di artikel ini kita akan memberi jawapan harga roadtax toyota estima 2.4 yang berjumlah sebanyak Rm775 sahaja untuk 12 bulan ianya dihidupkan.

Jika anda nk buat roadtax kereta toyota estima 2.4 ini untuk 6 bulan sekali, seterusnya perlu dibuat 6 bulan seterusnya.

Dimana harga bagi setiap 6 bulan tersebut hanyalah sebanyak RM388 sahaja. Sebaik sahaja 6 bulan pertama tamat, cepat-cepat anda hidupkan roadtax kereta estima 2.4 ini.

Buat roadtax kereta estima 2.4 untuk 6 bulan kedua segera supaya dapat elakkan penambahan tempoh waktu insuran yang agak merumitkan anda sendiri.

Harga roadtax toyota innova

Model keluaran toyota sehingga kini masih dikeluarkan antaranya adalah toyota innova. Ianya sangat sesuai bagi anda yang memiliki keluarga yang bersaiz besar dari segi ruangnya.

Terdapat hanya satu model toyota innova yang mempunyai cc enjin iaitu 2.0cc. Harga roadtax toyota innova hanyalah berjumlah RM440 sahaja untuk 12 bulan dari tarikh ianya dihidupkan.

Harga roadtax toyota vios 1.5

Manakala, untuk model kereta toyota seterusnya yang sesuai untuk keselesaan bagi keluarga yang kecil ataupun bujang ini iaitu toyota vios.

Toyota vios di negara kita didatangi cc enjin 1.5cc. Sudah tentu harga roadtax toyota vios 1.5 ini hanyalah berjumlah RM90 sahaja untuk setahun.

Bolehkah untuk buat harga roadtax toyota vios 1.5 ini untuk 6 bulan ? Jawapannya adalah boleh. Namun, tidak banyak beza dari segi harga roadtax toyota vios 1.5 yang anda perlu keluarkan iaitu sebanyak RM45 sahaja.

Adalah digalakkan bagi kes anda untuk hidupkan roadtax kereta vios terus 12 bulan supaya dapat mengelakkan masalah extend insurans. Hal ini adalah kerana, memeberi kesan sekiranya anda terlebih waktu untuk hidupkan roadtax bagi 6 bulan kedua pada tahun yang sama.

harga roadtax kereta toyota
Harga roadtax kereta toyota


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Harga roadtax kereta toyota”

  1. […] Baca juga : Harga roadtax kereta toyota […]