Saiz wiper perodua bezza

Saiz wiper perodua bezza. Apakah saiz wiper kereta dari segi ukuran untuk sebuah kereta perodua bezza ?

Wiper bezza merupakan salah alat yang wajib terdapat pada kereta tersebut. Alat ini berfungsi menjadi pengelap cermin ketika anda memandu lebih-lebih lagi pada waktu hujan lebat.

Pemanduan yang lancar dan selamat pasti menjadi keutamaan anda semasa berada di atas jalan raya.

Jadi, penjagaan wiper kereta bezza turut memberikan kesan sama ada perjalanan anda berisiko atau tidak.

Mengapa perlunya anda menukar wiper kereta bezza ?

Tukar wiper bezza menjadi wajib sekiranya keberkesanan mengelap cermin kereta bezza dengan baik tidak berlaku.

Salah satu cara nak tahu bila perlu anda nak tukar wiper bezza adalah ketika anda menggunakan wiper bezza tersebut, akan terdapat garisan atau kawasan air pada cermin kereta tidak dilap.

Ini menandakan getah pada wiper kereta bezza anda telah pun menjadi keras dan perlu ditukar dengan segera.

Namun, selagi ianya tidak menganggu pemanduan anda tidak mengapa. Jika sudah terlalu teruk contohnya telah menggunakan wiper, namun seperti tidak menggunakannya, lebih baik segera tukar wiper bezza yang baru.

Cara tukar wiper bezza pun tidaklah susah dan boleh dilakukan secara sendiri atau diy di rumah atau dimana-mana sahaja ketika anda mempunyai masa.

Oleh itu, ketika anda ingin mendapatkan wiper bezza yang baru, pastikan anda sudah mengetahui saiz wiper bezza dengan betul.

Saiz wiper bezza


Proses dalam memilih perodua bezza wiper bukan sahaja dari segi jenama sahaja, namun anda perlu menitik beratkan beberapa perkara.

Antara perkara yang memberi kesan kepada pemilihan wiper bezza anda adalah dari segi pemilihan saiz wiper perodua bezza.

Tidak kira sama ada model bagi kereta perodua bezza anda sama ada saiz wiper bezza 2020 dan saiz wiper bezza 2021, ianya mempunyai ukuran wiper bezza yang sama selagi generasinya adalah sama.

Wiper bezza saiz terdapat 2 bilah. Satu di bahagian pemandu, manakala lagi satu disebelah pemandu iaitu bahagian penumpang.

Permukaan cermin kereta yang besar pada kereta bezza menyebabkan ianya menggunakan dua bilah wiper bezza.

Namun, ukuran wiper bezza kedua tidaklah sama. Bacaan dalam inci bilah dibahagian pemandu adalah 21″ dan dibahagian penumpang pula 14″.

saiz wiper perodua bezza

Wiper bezza terbaik


Wiper kereta bezza yang mempunyai kualiti seharusnya dipilih untuk menggantikan wiper bezza yang telah lama anda gunakan.

Salah satu cara untuk mendapatkan wiper bezza terbaik adalah menerusi jenama wiper kereta yang digunakan.

Namun, bukan jenama sahaja yang memainkan peranan. Penjagaan setelah menggantikan wiper bezza yang baru pun penting.

Tiada gunanya anda memilih wiper kereta bezza terbaik sedangkan cara penjagaan terhadap wiper kereta pun tidak anda ambil kira.

Salah satu cara penjagaan wiper bezza yang baik adalah dengan meletakkan kereta dikawasan yang redup bagi mengelakkan getah wiper bezza anda cepat mengeras.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply