Renew roadtax di pejabat pos hari sabtu

Renew roadtax di pejabat pos hari sabtu. Bolehkah untuk anda buat atau hidupkan atau renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu?

Pada hari-hari bekerja ada kalanya anda memang sibuk dengan kerja yang dilakukan. Lebih-lebih lagi dengan mempunyai jadual yang sangat padat.

Sedangkan nak makan pada waktu tengahari pun masa tidak menentu, apakan lagi untuk keluar dari tempat kerja yang kemungkinan besar menghadapi aliran trafik yang tinggi perlu dihadapi untuk ke tempat buat roadtax.

Bila dah sampai pula di tempat buat roadtax, contohnya seperti Jpj serta pejabat pos, maka pada waktu itu juga orang ramai berpusu-pusu menyerang oleh kerana waktu itu sahaja yang ada untuk menghidupkan roadtax kereta dan roadtax motor masing-masing.

Jadi, apakah terdapat renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu ? Kalau nak ke Jpj sudah tentu tutup melainkan terdapat pejabat Jpj utc yang berdekatan dengan kediaman.

Jika tiada, maka pilihan lain adalah renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu.

Bolehkah renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu ?

Proses bagi renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu adalah boleh. Anda yang tiada masa pada waktu bekerja adalah sangat sesuai untuk luangkan masa bagi menghidupkan roadtax.

Kebanyakkan pekan dan bandar pasti mempunyai pejabat pos. Jadi, tak perlu risau kerana anda pasti dapat renew roadtax roadtax di pejabat pos pada hari sabtu.

Bila waktu yang dibolehkan untuk renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu ?

Waktu yang sesuai untuk hadirkan diri ke pejabat pos adalah pada pukul 10 pagi hingga 1230 petang. Memandangkan pejabat pos bukan pada pukul 830 pagi, adalah digalakkan pada waktu 10 pagi kerana ianya agak sedikit kurang sesak.

Namun, ada juga pejabat pos yang tidak buka pada hari sabtu. Kebanyakkannya adalah pejabt pos yang sangat kecil.

Sebaliknya, terdapat juga pejabat pos yang bukan sehingga sabtu petang serta pada waktu ahad secara sepenuh masa.

Sepenuh masa itu bermakna merupakan waktu operasi 830 pagi hingga 5 petang. Contoh tempat anda boleh renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu sepenuh masa adalah di pusat membeli belah yang terdapat seperti di Aeon.

Alang-alang anda membawa keluarga ke pusat membeli belah, luangkan 5 hingga 10 minit untuk renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu. Namun, bukan semua pusat membeli belah mempunyai pejabat pos.

Adakah terdapat cas lain jika renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu ?

Untuk anda yang renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu tidak perlu risau kerana tiada cas tambahan.

Melainkan cas biasa bagi setiap pejabat pos kenakan iaitu satu urusan dikenakan RM2.50 mengikut terma dan syarat semasa.

renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu
Renew roadtax di pejabat pos pada hari sabtu


Posted

in

by

Tags: