Cara nak dapatkan cover note insurance

Cara nak dapatkan cover note insurance. Bagaimanakah untuk anda sebagai pemilik kereta dan pemilik motor bagi mendapatkan polisi insurans atau cover note insurance ini ?

Terlebih dahulu, terdapat beberapa situasi sekiranya anda memerlukan cover note insurance ini. Penting bagi anda bagi mendapatkan polisi insurans ini.

Antaranya adalah bagi urusan menghidupkan insurans kereta seterusnya dan juga bagi urusan membuat claim kemalangan, kehilangan disebabkan kecurian ataupun kebakaran sesebuah kenderaan milik anda.

Tanpa cover note insurance ini, urusan akan sedikit sulit untuk diselesaikan. Jadi, macam mana nak dapatkan cover note insurance ini ?

Macam mana nak dapatkan cover note insurance ?

Anda seharusnya melalui beberapa proses bagi mendapatkan cover note insurance ini. Berikut merupakan cara nak dapatkan cover note insurance anda.

Hidupkan insurans kereta atau insurans motor anda yang baru sebaik sahaja ianya telah tamat. Cover note insurance kereta atau motor anda akan diberikan dengan tarikh yang baru sebaik sahaja anda menyetujui harga insurans tersebut.

Buat pembayaran bagi tanda anda telah menerima harga insurans pada tahun ini. Kemudian, pihak insurans akan memberikan cover note insurance yang baru.

Ada beberapa tempat untuk anda melakukan cara nak dapatkan cover note insurance ini antaranya adalah seperti di branch syarikat insurans, agent insurans berdaftar ataupun melalui email jika anda menghidupkan insurans online di website yang berdaftar.

Cara dapatkan cover note insurance etiqa

Sekiranya anda hadirkan diri ke syarikat insurans etiqa atau branch etiqa berhampiran, anda boleh mendapatkan cover note insurance etiqa sejurus anda setuju dengan kelebihan yang syarikat etiqa berikan.

Namun, bukan setakat branch insurans etiqa, anda boleh juga dapatkan cover note insurance etiqa jika anda membelinya pada agent insurans berdaftar mahupun menerusi website contohnya seperti di bawah.

Cara dapatkan cover note insurance zurich

Turut sama juga bagi cara dapatkan cover note insurance zurich. Ketiga-tiga cara sama seperti di atas boleh anda gunakan namun dengan berbeza syarikat insuran contohnya zurich takaful ini.

Dengan syarat anda adalah wajib menghidupkan insurans kereta atau insurans motor yang baru mengikut tertib yang betul dan benar terutamanya insurans sebelumnya hampir ataupun sudah tamat tempohnya.

cara nak dapatkan cover note insurance
Cara nak dapatkan cover note insurance

Cara dapatkan cover note insurance kereta

Bagi cara dapatkan cover note insurance kereta, ianya adalah bergantung kepada tempat di manakah anda buat insurans kereta tersebut.

Urusan insurans kereta anda adalah dikira selesai sebaik sahaja cover note insurance kereta anda telah diterima.

Selagi cover note insurance kereta anda tidak diterima, selagi itu proses insurans kereta anda belum dikira lengkap.

Maka, roadtax kereta turut tidak boleh dibuat kerana insurans kereta anda tidak diselesaikan terlebih dahulu.

Cara nak dapatkan cover note insurance motor

Begitu juga dengan cara nak dapatkan cover note insurance motor. Motosikal anda memerlukan polisi insurans ini supaya ianya dilindungi sekiranya berlaku kemalangan jalan raya.

Sekiranya anda buat insurans motor secara online di website, pastikan website tersebut adalah betul-betul didaftarkan di bawah sebuah syarikat insurans yang anda kenali.

Kemudian, pastikan harga insurans motor anda tidaklah terlalu murah dan tidak terlalu tinggi sesuai dengan kelebihan yang diberikan kepada anda sebagai pemilik motor.

Sebaik sahaja pembayaran telah dibuat, check semula email anda dimana cover note insurance motor anda dihantar ke email tersebut.

Buat semakkan terutamanya nombor kad pengenalan anda, nombor plat motor serta cc enjin yang betul agar mudah untuk anda membuat urusan claim kelak.

Bolehkah menggunakan wakil bagi mendapatkan cover note insurance ?

Wakil bagi mendapatkan cover note insurance adalah dibolehkan sama sekali. Tanpa pemilik pun anda sebagai adik-beradik atau rakan boleh menghidupkan insurans kereta atau insurans motor yang baru.

Dengan beberapa syarat iaitu, anda memiliki geran kereta atau geran motor pemilik tersebut atau cover note insurance tahun sebelumnya.

Hal ini demikian, bagi memudahkan proses mengisi maklumat peribadi serta maklumat kenderaan yang bakal anda hidupkan insuran tersebut.

Sebaik sahaja harga insurans telah pun dipersetujui, sudah tentu bayaran perlu dilakukan oleh wakil anda sebagai pemilik kenderaan.

Cover note insurance yang baru diprint akan diberikan kepada wakil anda tanda dan bukti bahawa insurans kereta atau insurans motor anda telah pun diperbaharui pada tahun tersebut.


Posted

in

by

Tags: