Berapa harga renew roadtax kereta ?

Berapa harga renew roadtax kereta. Kebiasaannya anda pasti akan membuat sedikit rujukan tentang harga roadtax kereta anda sebelum nak renew roadtax kereta.

Hal ini demikian, kita dapat membuat anggaran berapa harga roadtax kereta yang perlu anda belanjakan pada tahun ini.

Bukan sahaja untuk tahun ini, malah rujukan ini anda dah boleh tahu berapa harga renew roadtax kereta anda selama mana anda menggunakan kereta tersebut.

Tidak salah sekiranya anda terlupa akan harga roadtax kereta anda ini. Ini adalah kerana ianya perlu dibuat setahun sekali.

Kadang-kadang juga ada di antara kita begitu banyak yang perlu difikirkan sehingga keliru dengan harga roadtax kereta ini.

Tidak mengapa. Rujuk kembali secara online supaya anda tidak membuat sebarang kesilapan dalam budget tahunan roadtax dan insurans kereta secara keseluruhan.

berapa harga renew roadtax kereta
Berapa harga renew roadtax kereta

Roadtax kereta Axia berapa ?

Kepada anda yang memiliki atau bakal memiliki kereta perodua axia, ketahuilah bahawa harga roadtax kereta anda hanyalah berjumlah RM20 sahaja untuk 12 bulan cukai jalan ini dihidupkan.

Ini bermakna selama 1 tahun, adalah amat murah bagi mengeluarkan budget roadtax kereta axia ini. Begitu juga jika anda mempunyai masalah tidak boleh hidupkan roadtax kereta axia ini selama 12 bulan.

Maka, roadtax axia berapa bagi hanya tempoh 6 bulan sahaja ? Bahagiakan kepada 2 harga renew roadtax kereta axia tersebut iaitu berjumlah RM10 sahaja.

Proses menghidupkan roadtax kereta axia adalah seperti biasa. Yang berbeza hanyalah tempat untuk anda renew roadtax kereta axia ini.

Roadtax kereta Myvi berapa ?

Seterusnya, bagi kereta perodua myvi yang antara majoriti pilihan tempatan di negara ini dari segi roadtax kereta myvi berapa pula ?

Sebelum untuk anda ketahui harga roadtax kereta perodua myvi ini, anda adalah wajib kenal pasti berapakah cc enjin yang sedang anda gunakan.

Bukan spec ya. Tetapi cc enjin kapasiti. Contohnya adakah 1000cc,1300cc atau pun 1500cc ? Mengikut singkatannya sama ada 1.0cc,1.3cc atau 1.5cc ?

Sangat penting untuk anda dapat kemukakan kapasiti enjin cc kereta anda supaya ianya jelas dan nyata bila merujuk harga renew roadtax kereta berapa.

Jika sudah tahu, barulah mudah untuk anda budgetkan dan mendapat jumlah keseluruhan roadtax serta insurans myvi anda.

Harga roadtax kereta myvi bagi 1.0cc adalah berjumlah RM20. Manakala, harga roadtax kereta perodua myvi 1.3cc anda berjumlah RM70. Seterusnya, harga roadtax kereta myvi 1.5cc adalah sebanyak RM90 sahaja.

Ketiga-tiga nilai di atas merupakan harga bagi 12 bulan cukai jalan ini dihidupkan setiap tahun selagi mana tiada perubahan dari pihak Jpj itu sendiri.


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Berapa harga renew roadtax kereta ?”

  1. […] senarai harga roadtax kereta berikut mengikut kenderaan anda. Berapa harga renew roadtax kereta anda yang telah ditetapkan […]