Harga roadtax kereta 2.4 cc

Harga roadtax kereta 2.4 cc . Berapakah sepatutnya harga roadtax kereta yang perlu anda belanjakan setiap tahun bagi kereta 2400cc atau 2.4cc ini ?

Jika anda menggunakan kereta berenjin 2.4cc, artikel ini adalah sangat sesuai bagi anda untuk membuat rujukan.

Harga roadtax kereta 2.4 kebanyakkannya merupakan kereta-kereta besar contohnya seperti toyota vellfire, toyota hilux serta mitsubishi triton.

Namun, sebelum anda mendapatkan harga roadtax 2.4 ini, adalah disarankan kepada anda terlebih dahulu membuat kepastian dengan merujuk kepada geran kereta anda kepada yang buat pertama kali ingin hidupkan roadtax 2.4cc ini.

Hal ini supaya anda dapat mengelakkan kesilapan terutamanya dari segi harga roadtax 2.4 cc ini semasa berada di kaunter Jpj atau tempat buat roadtax kereta.

Jika harga roadtax kereta 2.4 cc lebih murah dari anda jangkakan, ia satu kelebihan. Namun, bagaimana jika anda perlu membayar lebih dari apa yang anda budgetkan ?

Mungkin juga anda perlukan masa untuk berfikir terlebih dahulu sama ada nak buat roadtax kereta 6 bulan ataupun 12 bulan.

Harga roadtax estima 2.4

Yang pertama sekali kita akan bicarakan tentang harga roadtax estima 2.4 ini. Kereta estima antara menjadi pilihan ramai dari dahulu hingga sekarang.

Harga roadtax estima 2.4 ini tidak termasuk harga insuran kereta. Anda jangan terkejut sekiranya harga roadtax kereta cc enjin yang besar adalah agak tinggi sedikit dibandingkan kereta lain.

Jadi, harga roadtax estima 2.4 cc untuk 12 bulan adalah berjumlah RM775 sahaja. Jika anda nak berjimat sedikit, hidupkan roadtax kereta estima ini untuk 6 bulan sahaja terlebih dahulu.

Akan tetapi, anda tidak boleh leka dengan tarikh tamat 6 bulan pertama. Digalakkan anda peka untuk hidupkan roadtax kereta estima ini 6 bulan buat kali kedua supaya anda tidak perlu buat lagi tambahan insurans kereta.

Harga roadtax vellfire 2.4

Seterusnya, kereta toyota vellfire 2.4 merupakan model yang banyak di atas jalan raya. Keselesaannya yang eksekutif sesuai bagi anda yang mengiginkan tampak bergaya walaupun kemana sahaja anda pergi.

Harga roadtax vellfire 2.4 terutamanya adalah sebanyak RM875 sahaja. Dalam geran ianya tertulis 2400+ untuk cc enjinya.

Ianya adalah dalam kategori 2500 untuk harga roadtax kereta vellfire yang sebenarnya.

Harga roadtax alphard 2.4

Manakala, untuk harga roadtax alphard 2.4 anda perlu perhatikan betul-betul pada geran kereta anda. Hal ini kerana terdapat model alphard 2.4cc dan juga 2.5cc.

Jadi di artikel ini kita tekankan kepada harga roadtax alphard 2.4 sahaja yang berjumlah sebanyak RM745 sahaja.

Cara nak baca cc enjin pada geran kereta adalah mengikut bundaran terdekat. Contohnya 2462cc dan ini bermaksud ia adalah dalam kategori harga roadtax alphard 2.4.

Harga roadtax hilux 2.4

Seterusnya, bagi anda yang memiliki kereta pacuan empat roda sudah tentu ianya toyota hilux. Pemilihan cc enjin sejak anda belinya pasti sudah tahu berapakah keupayaan sebenarnya.

Harga roadtax hilux 2.4 ini adalah berjumlah sebanyak RM775 sahaja. Ia merupakan model yang enjinnya paling murah untuk harga roadtax kereta ini.

Harga roadtax triton 2.4

Pilihan lain bagi pacuan empat roda adalah mitsubishi triton 2.4 cc. Kereta triton ini bersaing sengit dalam kategorinya sendiri akan kegunaannya yang bagus bagi onroad mahupun offroad.

Harga roadtax trition 2.4 sebenarnya adalah sebanyak RM825 sahaja bagi 1 tahun ianya dihidupkan.

harga roadtax kereta 2.4 cc
Harga roadtax kereta 2.4 cc


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Harga roadtax kereta 2.4 cc”

  1. […] Baca juga : Harga roadtax kereta 2.4 cc […]