Harga roadtax moto

harga roadtax moto
Harga roadtax moto

Harga roadtax moto. Berikut merupakan senarai harga roadtax motor yang boleh anda rujuk mengikut jenis motor yang anda guna dan miliki.

Apa yang anda boleh tahu di artikel ini adalah harga roadtax moto tertentu yang mungkin tidak terdapat pada tempat lain untuk dijadikan panduan.

Harga roadtax ex5

Harga roadtax ex5 hanyalah rm2 bagi setahun. Tidak kira model dan tahun apakah motor ex5 anda, harga roadtax moto ini tetap sama.

Hal ini kerana, keupayaan enjin yang digunakan adalah masih di bawah 110cc.

Harga roadtax 125zr

Harga roadtax 125zr adalah sebanyak rm2 sahaja. Walaupun 125zr merupakan model paling terbaru dikeluarkan, namun harga roadtax 125zr mengikut jumlah cc enjin yang diletakkan.

Harga roadtax lc135

Dari model v1 hinggalah terkini, harga roadtax lc135 adalah masih sama iaitu berjumlah rm2 untuk 12 bulan.

Yamaha lc135 mengekalkan isi padu enjin yang sama iaitu 135 cc terhadap motor ini menjadikan permintaan yang tinggi walaupun sudah beberapa versi dikeluarkan.

Harga roadtax r15

Yamaha r15 antara model ala-ala superbike yang mempunyai cc enjin yang kecil iaitu 150cc. Namun, harga roadtax moto adalah berjumlah rm30 untuk setahun.

Mengapa ianya berbeza? Had cc enjin keluaran motor r15 ini pada geran motor adalah 155cc. Ini bermakna ianya telah melebihi dari 150cc yang berharga rm2.

Harga roadtax y15

Majoriti remaja dan penggemar motor y15 ini ada juga masih tidak tahu atau tidak pasti dengan harga roadtax y15.

Harga roadtax moto y15 hanyalah berjumlah rm2 sahaja. Cc enjinnya masih di tahap 150cc dan tidak melebihi 151cc yang membezakan harga roadtax moto.

Harga roadtax rs150

Manakala, bagi pemilik motor honda rs150 pula, harga roadtax moto rs150 ini juga masih berjumlah rm2. Motor honda rs150 menjadi pilihan orang dewasa yang yakin dengan jenamanya yang terkemuka serta sudah lama bertapak di negara kita.

Harga roadtax r25

Pemilik motor yamaha r25 perlu mengetahui harga roadtax r25 sebelum membuatnya. jangan terkejut jika perlu keluarkan harga roadtax moto sebanyak rm50 untuk setahun.

Hal ini kerana, cc enjin motor yang r25 gunakan adalah sebanyak 250cc.

Moto 150 cc

Kebanyakkan di negara kita sudah banyak moto 150 cc. Namun, sebelum anda membeli sesebuah motor, adalah wajib untuk anda semak atau check dulu berapakah cc sebenar enjin moto 150 cc tersebut.

Perbezaan walaupun hanya 1 cc sahaja, ia memberi kesan sehingga berpuluh ringgit untuk harga roadtax moto sahaja.


Posted

in

by

Tags:

Comments

One response to “Harga roadtax moto”

  1. […] setiap tahun kita boleh bersedia dengan harga roadtax moto tanpa rasa stress nak keluarkan duit dari poket […]