Renew Roadtax Motor Yang Sepatutnya Diketahui

Renew roadtax motor. Pastinya anda perlu mengetahui beberapa perkara sebelum buat roadtax motor lebih-lebih lagi bagi beberapa persoalan yang masih lagi tidak terjawab di minda anda.

Tambahan pula, anda harus paling minima sekalipun perlu mengambil tahu perkara-perkara asas sebelum nak renew roadtax motor.

Seterusnya, tidak ketinggalan juga aku cuba kongsikan beberapa pengalaman aku sendiri renew roadtax motor melalui proses semasa dan juga selepas ianya selesai.

Anda dinasihatkan untuk tidak semborono dalam perkara renew roadtax motor ini.

renew roadtax motor
Renew roadtax motor

Renew roadtax motor tanpa puspakom

Ada beberapa sebab perlu untuk anda membuat inspection puspakom dan kemudian barulah boleh renew roadtax motor.

Antara contohnya adalah disebabkan roadtax motor dah tamat melebihi 6 tahun. Untuk tahu lebih mendalam boleh rujuk di renew roadtax motor tanpa puspakom.

Renew roadtax motor ada saman

Sebab proses renew roadtax motor anda terhenti di tengah jalan adalah disebabkan saman. Saman ada banyak jenis.

Pastikan saman yang dikenakan diselesaikan terlebih dahulu. Namun, ada jenis saman yang tak menjejaskan perjalanan anda untuk renew roadtax motor ada saman.

Renew roadtax motor tanpa insuran

Banyak juga pertanyaan yang aku dapat berkenaan perkara renew roadtax motor tanpa insuran ini. Adakah ianya dibolehkan ?

Sudah pastinya tidak dibenarkan sama sekali. Setiap dari motor yang berada di atas jalan raya adalah wajib untuk menghidupkan insurans.

Renew roadtax motor tanpa insuran sudah pasti bagi mendapatkan penjimatan dari segi budget.

Cara renew roadtax motor tanpa geran

Bagi anda yang kehilangan geran motor, anda dibenarkan untuk hidupkan roadtax dengan cara renew roadtax motor tanpa geran.

Bagaimana pula sekiranya terlupa nak bawa ke JPJ atau pejabat pos ? Tiada sebarang masalah kepada anda.

Namun, ianya perlu digantikan dengan covernote insuran terbaru yang telah anda hidupkan insurans sebelum hadir ke JPJ.

Harga renew roadtax motor JPJ

Ada juga yang bertanya adakah beza harga renew roadtax motor JPJ dengan tempat lain ? Jawapannya adalah ada.

Sebelum anda datang ke JPJ, pastikan anda telah tahu dengan membuat kajian tentang harga renew roadtax motor JPJ yang bakal anda keluarkan.

Apa yang memberikan perbezaan di JPJ dengan tempat lain hanyalah caj perkhidmatan yang dikenakan. Di JPJ, hanya harga renew roadtax motor anda sahaja perlu bayar tanpa caj lebihan lain.

Tambahan pula, renew road tax motor jpj sekarang amatlah mudah tanpa perlu anda keluarkan duit secara tunai atau cash. Proses pembayaran bagi renew roadtax motor di jpj perlu anda lakukan dengan menggunakan kad debit atm atau kad kredit.

Harga renew roadtax motor di Pejabat Pos

Berbeza pula harga renew roadtax motor di pejabat pos. Caj perkhidmatan bakal dikenakan kepada anda. Namun, harus diingat pejabat pos adalah hampir disetiap pekan ianya telah wujud.

Jadi, proses anda renew roadtax motor menjadi mudah tanpa perlu ke JPJ yang berada jauh di bandar pesat.


Posted

in

by

Tags:

Comments

5 responses to “Renew Roadtax Motor Yang Sepatutnya Diketahui”

  1. […] pemeriksaan puspakom ini perkara yang remeh yang anda boleh skip bagi renew roadtax motor ? Apa akan terjadi jika inspection tidak dibuat kepada motor-motor lama dan kemudian berada di atas […]

  2. […] kita nak buat roadtax motor, kita mesti ada insurans dulu. Bila insurans dah hidup, maka anda boleh renew roadtax motor sama ada di Jabatan Pengangkutan Jalanraya (Jpj), agent-agent insurans ataupun di pejabat […]

  3. […] Itu adalah tanda yang kita adalah pemilik kepada sesuatu kenderaan. Namun, ada juga tidak berpengalaman langsung dan tertanya-tanya macam mana nak renew roadtax motor. […]

  4. […] disini merupakan roadtax beserta insurans telah pun tamat tempoh. boleh ke renew roadtax motor tanpa […]

  5. […] Manakala, ada juga renew roadtax motor tanpa geran. Ianya bergantung kepada situasi yang dihadapi oleh anda sendiri. Untuk maklumat lanjut boleh rujuk di renew roadtax motor. […]