Apa itu third party fire and theft car insurance?

Third fire and theft car insurance. Apa itu third party fire and theft insurance ? Seperti yang kita tahu sebelum ni hanya ada dua jenis dalam cover insurance.

Pengenalan bagi cover insurance baru ini juga dikenali sebagai 2nd party (mengikut panggilan orang ramai) atau tp fire & theft.

Kenapa dipanggil third party fire and theft insurance?

Bagi pendapat kami third party fire and theft maksud nya terkecuali dari cover kemalangan. Tujuan utama bagi insurance adalah membuat tuntutan dalam membaiki kenderaan mahupun melindungi kenderaan lain.

3rd party fire and theft car insurance akan melindungi kenderaan lain yang terlibat dalam kemalangan. Jika disabitkan kesalahan, maka jika anda melibatkan kenderaan lain, kenderaan tersebut boleh membuat claim ke atas insurans kereta anda.

Kenapa hanya fire and theft insurance?

Cover bagi insurans ini mengutamakan kenderaan 15 tahun dan ke atas bagi melindungi kenderaan dari tiada sebarang claim jika berlakunya kebakaran pada kereta mahupun kereta hilang dicuri.

Maksud third party fire and theft untuk kereta ini adalah bukan sahaja untuk kenderaan 15 tahun, ia adalah bergantung pada tawaran yang diberikan oleh setiap syarikat insurans.

Kelebihannya adalah third party fire theft car insurance anda masih boleh melindungi kereta anda jika berlakunya sebarang kecurian atau kebakaran. Namun, tidak untuk kemalangan (excident) jalan raya.

Third party fire and theft quote

Bagi kereta lama sering menjadi isu dari segi harga insurans. Ada yang nak kan harga third party fire and theft car insurance quotes yang murah dan sekadar boleh keluarkan roadtax kereta.

Namun, syarat bagi pemilik kenderaan mengambil third party fire and theft insurance ini berbeza-beza mengikut jenis kenderaan dan tertakluk kepada nilai yang disediakan oleh sesebuah syarikat insurans.

third party fire and theft car insurance
Third party fire and theft car insurance

Best third party fire and theft car insurance

Ada juga mengatakan sesebuah syarikat insurance A memberikan harga berpatutan. Namun perlu diingatkan, anda wajar membuat dulu survey sebelum menhidupkan insurans terutamanya car insurance fire and theft.

Tahun lepas mungkin syarikat insurance A memberi harga paling rendah. Tahun depan belum tentu ia mampu memberikan harga yang lebih munasabah.

Third party fire and theft car insurance compare

Caranya senang untuk membuat perbandingan. Lihat pada tawaran yang diberikan. Berapakah nilai cover yang disediakan.

Contohnya third party fire and theft cover rm7k bagi syarikat A berharga rm208. Manakala syarikat insurance B third party fire and theft cover rm5k berharga rm219.

Manakah pilihan bagi anda untuk harga third party insurance fire and theft? Sudah tentu syarikat insurance A.

Third party fire and theft boleh menambah windscreen cover?

Sama ada windscreen cermin kereta atau cover personal accident (PA) mahupun cover bencana alam ia adalah tidak boleh sama sekali.

Segala kelebihan penambahan ini tidak boleh dibuat kerana ia dalam kategori 3rd party fire and theft insurance.

Sekiranya anda membuat car insurance 3rd party fire and theft, dan berlaku kejadian cermin kereta pecah, maka anda perlu menggunakan wang tunai untuk tukar windscreen kereta yang baru.


Posted

in

by

Tags: