Harga Towing Kereta Berapa Perlu Keluar?

Harga towing kereta tinggi atau tidak, kita memang tak kisah sebab dalam keadaan terdesak untuk gunakannya.

Pengalaman ini aku bawakan sekadar untuk berkongsi denga

Adakah berbaloi untuk kita keluarkan guna duit sendiri menggunakan perkhidmatan towing kereta?

Harga towing kereta ni adalah bergantung kepada penetapan syarikat itu sendiri.

Bulan lepas kereta aku breakdown. Kereta langsung tak boleh nak start. Merajuk agaknya kereta aku ni.

Yelah umur kereta pun dah cecah 10 tahun.

Aku pun call satu syarikat toing kereta untuk tarik ke bengkel.

Dalam perbualan tu aku sempat bertanyakan harga towing kereta untuk tarik sejauh lebih kurang 50km.

Harga towing kereta aku tu belum termasuk lagi jumlah kadar tol.

Katanya harga towing kereta aku tu jumlah lump sum nya dalam rm300.

Terkejutnya aku ingatkan boleh lagi nego dapatkan towing kereta murah.

Waktu pun sudah malam aku pun faham harga mesti melambung tinggi.

Kalau tak tarik malam itu juga, agak risiko nak tinggalkan kereta.

harga towing kereta

Dapat jimat harga kereta towing

Alhamdulillah. Selesai saja bertanyakan harga towing kereta di syarikat itu, aku dapat panggilan dari rakan sekerja.

Aku pun ceritakan masalah yang aku hadapi waktu tu.

Khidmat towing guna insurans

Dia cadangkan aku guna khidmat towing kereta insurans.

Memandangkan waktu ni tengah bulan budget agak kurang.

Aku cari nombor insurans hotline.

Tanya punya tanya tak perlu lagi aku risau dengan harga towing kereta aku tu.

Insurans beri percuma untuk tarik kereta aku tu.

Syukur betul waktu tu.

Yelah, harga towing kereta 2020 sekarang bukan murah. Lebih-lebih lagi bila lewat malam macam ini.

Ilmu baru tak perlu risau harga towing mahal

Sebenarnya sekarang majoriti insurans sudah berikan tunda kereta percuma. Rugi kalau kita tak gunakan.

Mana yang dah tahu tentang kereta towing tu bagus.

Mana yang belum tahu, share kan benda ni untuk keperluan orang ramai.

Dari perlu keluar duit dengan harga towing kereta yang tinggi, jauh sangat dapat berjimat.

Harga towing perlu dikeluarkan apabila..

Jangan terkejut. Terdapat limit bagi setiap tundaan.

Ada yang bagi 50km percuma. Manakala, ada 150km dan ada 200km tundaan percuma.

Jika terlebih dari limit ini, harga towing kereta anda sudah pun mula dikira.

Towing rate per km Malaysia

Caranya pengiraan kos towing kereta adalah bagi setiap kilometer perjalanan tundaan.

Lain syarikat insurans lain harganya. Ada kira harga towing kereta rm0.40sen/km.

Malah ada juga mencecah rm1.50sen/km (contoh).

Jadi ketahui tundaan percuma yang diberikan ini sebelum anda hidupkan insurans.

Kalau yang bertanyakan mengenai harga towing motor, ia adalah tidak sama dengan urusan towing kereta ini. Kebanyakkan towing motor disediakan oleh kedai yang membaiki motor anda itu sendiri.

Kesimpulannya, manfaatkan towing kereta yang disediakan dan ambil tahu sedikit sebanyak service yang diberikan pihak insurans. Ia jauh lebih menjimatkan duit anda daripada terpaksa mengeluarkan wang yang banyak.

One comment

Leave a Reply